1 juni 2021

Månadens bästa: maj

I maj kände jag att jag behövde minimera intrycken och särskilt negativa. Därför kände jag mig inte sugen på att läsa vuxen- eller ungdomsböcker förrän sista veckan då jag började lyssna på en feelgood. Däremot läste jag ovanligt många kapitelböcker för barn, ett gäng bilderböcker och massa pekböcker. Bäst av de listade var de om Kerstin och Athena.

Barn
* Kerstin - livet och döden av Helena Hedlund och Katarina Strömgård
* Landet som icke är av Kristina Sigunsdotter och Clara Dackenberg
* Mystiskt på en måndag av Emelie Andrén och Veronica Ljunglöf
* Typiskt på en tisdag av Emelie Andrén och Veronica Ljunglöf
* Otur på en onsdag av Emelie Andrén och Veronica Ljunglöf
* Athena #2 Strålkastare tack! av Elin Ek


Bilderböcker

* Vad gör alla djur på kvällen? av Ester Roxberg och Hanna Albrektson
* Se upp, Stella! av Susanne Trydal och Ellen Ekman
Alltid här för dig av Laura Di Francesco
* Ett barn mer eller mindre... av Johanna Olsson och Malin Gyllensvaan
* Jag vill ha en lyftkran av Ebba Forslind
* Mamma borta av Chris Haughton
* Djupt nere i havet av Irene Luxbacher 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar