2 september 2020

Måndens bästa: augusti

Jag hörde att det här med amningshjärna är en myt. Jag tycker dock min hjärna innehållit rätt mycket bomull sedan jag började amma så det har inte blivit så många "vuxenböcker" lästa. ;) Istället har jag läst flera bra bilderböcker, en del av dem tillsammans med dottern som nu hunnit bli 7 veckor. Bäst av dem är I en helt vanlig skog av Amanda Bengtsson och Olle & Bolle på museum av Charlotta Lannebo och Ellen Ekman.

Vuxen
* Får jag följa med dig hem av Marie Aubert

Barn
* En egen mobil av Lena Lilleste och Johanna Arpiainen
* Astrid, alltid Astrid av Charlotta Lannebo och Maria Nilsson Thore
* Mystiskt på en måndag av Emelie Andrén och Veronica Ljunglöf
* Bokhunden Edgar och spöket av Ingrid Jönsson och Anna Westin
* Sonjas verkstad #2: folkrace-tävlingen av Ingrid Jönsson och Sandra Fröjd
* Nina i ettan av Emi Guner och Loka Kanarp

Bilderböcker
* Måntornet av Per Gustavsson
* Tittut Björnen av Camilla Reid och Ingela P Arrhenius
* Dorran går på loppis av Moa Eriksson Sandberg och Mari Ahokoivu
* När Mamma Mu mötte Kråkan första gången av Jujja Wieslander och Sven Nordqvist 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar