1 mars 2021

Månadens bästa: februari

Årets andra månad bjöd på en riktigt bra läsupplevelse i och med Suad Alis Dina händer var fulla av liv. Jag lyssnade på ljudboken inläst av Siham Shurafa. På barnboksfronten tyckte jag extra mycket om Ulrika Kesteres Den känsliga igelkotten och Så växer världen av Lotta Ohlsson och Maria Nilsson Thore.

Jag har inte hunnit skriva om så många av böckerna men ska försöka skriva om några fler under mars. Jag skriver inte upp pekböckerna jag läser men har skrivit om Ingrid Olsson och Charlotte Ramels Bibbi sparkar boll. Jag har även läst:

Unga
* Lowkey av Melody Farshin 

Barn
* Sillen får ett syskon av Anna Ehring och Moa Graaf 

Bilderböcker
* Kattbossen av Marta Altés
* Glad av Lotta Olsson och Emma AdBåge
* Vilda grannar av Ulrika Kestere
* En flod av Marc Martin
* En stor vän av Babak Saberi och Mehrdad Zaeri
* Korvtjuven av Marianne Gretteberg Engedal 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar