2 april 2021

Månadens bästa: mars

I mars läste jag två riktigt bra böcker för vuxna. Den första har jag läst under flera månader och den andra lyssnade jag på under årets tredje månad. Jag läste även om en ungdomsbok som gav mig nya perspektiv nu när jag blivit förälder. Det här läste jag i mars: 
Vuxen
* En halv värld bort av Mike Gayle
* Den sista migrationen av Charlotte McConaghy 
 
Unga
* Livet på en kylskåpsdörr av Alice Kuipers

Bilderböcker
* Bara rumpor på stranden av Annika Leone och Bettina Johansson
* Samma himmel här som där av Britta Teckentrup 
* Fredagsmys av Lina Jansson
* Dagen när inget hände av Beatrice Alemagna 
* Bennis brandbil av Emelie Andrén och Jeanette Milde 
* Sabelles röda klänning av Marina Michaelidou-Kadi och Daniela Stamatiadi 
* Vilse av Ola och Evalotta Belin 
* Drakjägarna av Xiong Liang 
* Det fattas något här av Klara Persson 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar