30 april 2011

Tävling! (avslutad!)

Nu gör jag det officiellt på riktigt: Jag skriver en bok!
I skrivandets stund är den cirka 180 boksidor, och med tanke på att jag aldrig tidigare lyckats skriva så långt känns det väldigt seriöst den här gången. Mitt mål är att ha den klar innan sommaren, men vi får se hur det går ;)

Så, till tävlingen:
Är du en blivande lektör? Är du sugen på att läsa de tre första (ganska korta) kapitlen till min bok och kommentera och tycka till? (Observera att detta är seriöst!) I så fall ska du vara med i min tävling!

Gör såhär:
1. Lämna en kommentar här nedan, eller skicka ett mejl till sofie.tiger(snabela)hotmail.com där du kort motiverar varför just du vill läsa och kommentera lite på de tre första kapitlen till min bok
2. Tipsa andra, på din blogg eller liknande (om du har någon) och länka i kommentaren/mejlet
3. Glöm inte att skriva namn, eventuell bloggadress och e-mail, ifall du blir vinnaren :)
4. Bra att veta är att det är ett stort plus om man är beredd att kommentera lite kort och svara på några få frågor (inget ansträngande om man ändå läser texten!)

Vad vinner du?
Kanske inte känns så stort för dig, men för mig är det stort att låta andra se vad jag skrivit, särskilt eftersom jag funderar på att skicka in mitt manus till ett förlag! Det du vinner är alltså ett dokument med de tre första kapitlen till min bok! Jag drar två vinnare

Sista tävlingsdag är 11 maj, klockan 18.00 så joina tävlingen nu! :)

9 kommentarer:

  1. Jag är med! Jag skriver själv jättemycket och har också skrivit en så seriös sak, så jag vet exakt hur det känns att "lämna" ifrån sig sin text. Det är jättestort! Så jag är gärna med! :)
    Gör ett inlägg om det imorrn, men du hittar nog dit :P

    SvaraRadera
  2. Åh, vad coolt! Lycka till! :D

    SvaraRadera
  3. Sv:
    Åh, tack! Nej, jag har fotat med min kompaktkamera bara. Bilderna är dock beskurna så att det ser lite närmre ut än vad det är. :P

    SvaraRadera
  4. Vad handlar boken om? :)

    SvaraRadera
  5. SV: Låter väldigt spännande, typ av en sommarbok :)
    Lycka till! Hoppas man får veta mer av den här boken i framtiden :)

    SvaraRadera
  6. Jag vill vara med och tävla. Jag skickar ett mail till dig i kväll och skriver ett inlägg om tävlingen i morgon.

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag är gärna med och tävlar.
    Varför jag ska vinna?
    Lektörsyrket är något nytt för mig, men det verkar vara ett spännande jobb och ett jobb som skulle passa mig perfekt, boktok som man är.
    Lycka till med ditt manus!

    SvaraRadera
  8. Jag är jättegärna med och tävlar! Jag själv har gjort försök till att skriva men hittills har jag inte lyckats få till något som hållit mer än ett par sidor och det är jättekul att du kommit så pass långt! :) Vore väldigt roligt att få läsa din bok, som inspiration och just för att det är väldigt spännande att se vad det är du skriver på :)
    Jag skriver om tävlingen på min blogg imorgon.
    Och ett fortsatt lycka till med skrivandet! :)
    Mejl: amlii[@]live.se

    SvaraRadera
  9. Jag läser gärna början på din bok. Sliter just nu med min egna och vet hur guld värt det är med relevanta åsikter och hur viktigt det är att få till just de tre första kapitel. Skapar gärna en dialog med dig, och kanske du kan läsa mina tre första senare? Mvh /Anna

    SvaraRadera