18 augusti 2013

Korta titlar

För ett tag sedan skrev jag om böcker med långa titlar. Nu har jag gått igenom mina bokhyllor i jakt på böcker med korta titlar. Men en stavelse hittade jag:
Het, en novellsamling
Svek av Karin Alvtegen
Stål av Silvia Avallone


Med två stavelse hittade jag bland annat:
En dag av David Nicholls
Monster av Michael Dahlén
(Och så smög sig Hey Dolly in, men det var ju inte meningen...)
Så värt av Martin Jern
Avig av Harald Rosenlöw Eeg
Hoppas av Åsa Anderberg Strollo
Tullbron av Aidan Chambers
Luftsprång av Annika Widholm
Hades av Josephine Angelini
Smittad av Johanna Strömqvist


Har du tips på böcker med korta titlar?

2 kommentarer:

  1. Vilket intressant inlägg. Jag ska gå på jakt i min bokhylla efter korta boktitlar tror jag bestämt.

    SvaraRadera
  2. Tog en snabb titt och jag har: Frost, Matchad, Cirkeln, Eld, Pucko, Jag finns. Var visst ett gäng ändå! :)
    Själv tycker jag det är jätteroligt med långa titlar.

    SvaraRadera