10 augusti 2013

Snart från tryckpressarna


I september kommer en ny bok av Jenny Valentine. Hon har tidigare gett ut Hitta Violet Park och Trasig soppa. Den nya boken heter Dubbelgångare, och beskrivningarna om boken utlovar ett nytt mysterium med två killar med samma identitet.

I höst kommer två, för mig, efterlängtade avslutningar på varsin trilogi. Först ut i slutet av oktober är Lauren Olivers Rekviem, uppföljaren på Delirium och PandemoniumI sista delen får vi se vad som händer, om kärleken kan segra, eller om regeringens förslag ska gå igenom: att bota alla från denna hemska sjukdom. Lauren Oliver är förresten en av världens störta författare i genren "unga vuxna" med över 1 000 000 (en miljon) sålda böcker bara i USA! 

Några veckor senare, i november, kommer sista delen i Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgrens Engelsforstrilogi. Boken heter Nyckeln och är uppföljare till Cirkeln och Eld, inklusive seriealbumet Berättelser från Engelsfors.

Utöver dessa avslut längtar jag också efter dessa böcker.
Om ni lovar att inte säga något så längtar jag också en hel del efter jul och böcker kring detta tema! Men det får bli ett senare inlägg. Det kanske är lite för tidigt att visa hur glad jag är i julen... Men jag lovar er, det kommer ett inlägg med julböcker!

1 kommentar:

  1. Åh jag älskar också julen! Har också börjat planera vad jag ska läsa då...

    SvaraRadera