2 februari 2018

Månadens bästa: januari


Det ryktades att andra terminen på utbildningen skulle bli tuff. Ryktet stämmer. Vi läser tre omfattande kurser, däribland medicinsk terminologi, vilket innebär att jag ska lära mig 20-30 nya ord på latin/grekiska varje dag i 15 veckor. Och DÄR försvann den mesta av min lästid. När jag "pluggat färdig" för dagen vill min hjärna sova, inte läsa. Tråkigt. För det finns ju så mycket jag vill läsa!

Jag hann dock med 5 böcker under januari, och bäst av dem är Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson. Jag har även läst:

* Mitt namn är Lucy Barton - Elizabeth Strout
* Hon som vandrar - Samar Yazbek
* Havsmonster i knipa - Kjell Thorsson
* Det är för sent att vilja hoppa av - Stephanie Tromly

Vilken är den bästa bok du läst i januari?


6 kommentarer:

  1. Jag heter inte Miriam är en bok jag fortfarande tänker på, titt som tätt. Fruktansvärt stark läsupplevelse.

    SvaraRadera
  2. Axelssons bok var riktigt bra, kan bara hålla med.

    SvaraRadera
  3. Plugga på du, sen när studierna är klara har du mer tid till att läsa.
    Vad är det du utbildar dig till?
    Jag behöver definitivt läsa denna bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, är lite dålig på att vänta, bara. ;) Jag pluggar till vårdadministratör, termin två av fyra.

      Radera
  4. Det är tänk att jag ska läsa den

    SvaraRadera