26 juni 2010

-Kommande böcker-

Kollade just runt på några bokförlags hemsidor efter kommande böcker, och hittade några som jag skriver upp på min boklista :)


Meg Cabot kommer ut med ny bok (igen) denna gången handlar det om Em, som efter en olycka hamnat i koma. När hon vaknar upp är hon inte som sig själv, bokstavligt talat. Läs mer här (rabén&sjögren) där jag hämtat bilden :) --->


Denna bok, av Cylin och John Busby, är en sann historia om en helt vanligt familj som efter en olycka tvingas gå under polisbevakning dygnet runt. Pappan i familjen blir skjuten i huvudet, och det förändrar allt. Denna bok skrivs genast upp på min boklista! Även denna bild från rabén&sjögrens hemsida!


Mycket mer än så av Sarah Dessen, handlar om Auden som är instängd av alla krav som ställs på henne. Hon är den perfekta tjejen/dottern som är duktig i skolan, hemma och i livet över huvudtaget. Men under en sommar jobbar hon hos sin styvmamma i en klädbutik, och lär känna Eli. Det blir en sommar som förändrar allt. Auden lär sig det sociala livet, och Eli försöker bli av med skuldkänslorna efter en nära väns död. Jag bara måste läsa denna boken! Läs mer här Bild från rabén&sjögren. --->

Alla bilder och info om handlingen kommer från Rabén och Sjögrens hemsida. (rabensjogren.se)

2 kommentarer:

  1. sv; Kan du inte länka till recensionen!? :)

    SvaraRadera
  2. Måste läsa Meg Cabot! :) Och jag tänkte faktiskt på samma sak som hon över, länka till dom! :)

    SvaraRadera