13 juni 2013

Nytt från favoritförfattare!

Ska jag nämna några favoritförfattare säger jag nog Lisa Bjärbo och Jenny Jägerfeld ganska snabbt. Det som lockar mig särskilt är deras språk, som är annorlunda, men ändå så otroligt medryckande och avancerat. På ett bra sätt. Som en hyllning till språket, ungefär. I höst kommer båda två ut med varsin ny bok! Lisa Bjärbo gör det tillsammans med Johanna Lindbäck, som jag tycker gjorde ett riktigt bra jobb sina tre första böcker. Vilken kombination och vilken bokhöst!

Jenny Jägerfeld ger i augusti ut:                                       Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck ger i oktober ut:




















Författarna har tidigare skrivit:
Jenny Jägerfeld Hål i huvudet och Här ligger jag och blöder
Lisa Bjärbo Det är så logiskt alla fattar utom du och Allt jag säger är sant (samt några barnböcker som jag inte läst och recenserat)
Johanna Lindbäck En liten chock, Min typ brorsa, Tänk om det där är jagVälkommen hem, Saker som aldrig händer och Som om jag frågat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar