17 november 2013

Julstämning och julfavoriter

Det kommer en mängd böcker som vill hjälpa oss att fixa en bra jul.

Förra året skrev jag i en bokrecension att "jag är (som du alldeles säkert förstått) lite kär i December", ett bra betyg för boken!
Jag fick hem Fixa julen och blev smått allergisk mot undertiteln: proffsens bästa tips för en lyckad jul. Den innehåller dock många bra tips om mycket mellan film och köttiga julbord (det sistnämnda alltså ingenting för mig). Mera julstämning har jag inte läst, men den utlovar både traditionella och moderna julpyssel. Julmysigt!


I jultider kanske många hinner läsa mer. Jag har tipsat om nya böcker, här kommer några favoriter i repris:


Jul i stora skogen är en härlig vinter- och julbok med ett kapitel för varje decembermorgon.
Tomten är vaken, en återuppväckt saga från Astrid Lindgren!
Dash och Lilys utmaningsbok  utspelar sig under julen och är väldigt bra!

Kalle skulle väldigt gärna vilja vara lucia, men kan en kille verkligen vara det? Läs mer i Kalle som lucia.
Charles Dickens En julsaga om  Ebenezer Scrooge är väl en julklassiker om någon bok? I år finns den i nytryck med bilder!
Jag minns att vi en jul i lågstadiet läste högt ur Den första julen. Även detta en bok i kapitelform för alla decemberdagar. Mycket bra!


Missa in min lista (under uppdatering) med en blandning julböcker. Den hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar