1 november 2013

Ungdomslitteraturens bloggstafett!

I år satsar jag på en julkalender. Men inte själv. Jag vill göra den med er! Jag tänker mig en bloggstafett om ungdomslitteratur!

Så här går det till:
Om du anmäler dig (se instruktioner nedan) får du ett datum i december då du ska publicera ett blogginlägg på tema ungdomslitteratur. Det kan vara boktips, krönika, debatt, topp-10, kommande böcker, tematrio eller liknande. Endast fantasin (och temat) sätter gränserna!
1 december lägger jag upp startinlägget och vi går in för landning runt julafton.

Om du vill vara med:
1. Anmäl dig till bloggmaratonet via mejl till sofie.tiger(snabela)hotmail.com, skriv "Bloggstafett" i ämnesraden. Skriv:
- ditt och bloggens namn.
- idé på blogginlägg. Behöver inte vara spikad, men bra att veta så att inte alla skriver om samma sak.
Om du inte har en egen blogg, men ändå vill medverka får du gästblogga på min blogg! Då mejlar du adressen ovan och skriver namn och inläggsidé.

Skicka din anmälan senast 24/11 kl. 19.00.

2. Efter den 24/11 får du ett mejl med datum då du ska blogga. På min blogg publiceras även en lista på alla medverkande och när deras inlägg publiceras så att du kan länka till den som ska blogga dagen efter dig. Nämnda mejl innehåller även mer info om hur detta går till.

Frågor på det?

Sprid gärna vidare, använd gärna min bild.
Tror att detta kan bli en riktigt bra julkalender, så det vore väldigt roligt om ni vill vara med! :)

5 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt fin och bra idé, Sofie! Ska bli jättespännande att följa kalendern sedan.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag vill vara med. Mail kommer strax! :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag undrar om det måste vara nyskrivna texter. Eftersom den blogg jag skriver för uteslutande handlar om ungdomslitteratur så har jag flera gamla inlägg med jultema som skulle kunna platsa här.

    SvaraRadera
  4. Jag undrar om det måste vara nyskrivna inlägg. Jag har flera gamla som skulle kunna passa inför julen. Dem blogg jag skriver för handlar om ungdomslitteratur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går bra med ett gammalt inlägg, bara du kan publicera det igen. Skicka gärna ett mejl till mig!

      Radera