1 maj 2020

Månadens bästa: april

April har inneburit många böcker för 9-12-åringar och där har jag hittat en hel del bra, såsom Athena. Grattis världen! Jag är här nu! av Elin Ek, Ljusklotets mysterium av Tobias Söderlund och Min syster är ett spöke av Lena Sjöberg. Jag har läst en hel del "vuxenböcker" också men eftersom jag tröttnade drygt 100 sidor in i två av dem och bara har påbörjat en tredje har det bara blivit en utläst.

Vuxna
* Hålla dig nära av Karen Cleveland

Unga vuxna
* De afghanska sönerna av Elin Persson

Barn
* Spökdiktare och slottspoeter av Tove Berggren och Hanna Granlund
* Jordens största kalashatare av Ellen Greider
* Ester Tagg och Tistelgorms hemlighet av Linn Åslund och Rebecka Helmersson
* Familjen Knyckertz och Ismans hemlighet av Anders Sparring och Per Gustavsson

Bilderböcker 
* Fantastiska ögonblick av Malin Lindén
* Clifford den lilla röda valpen av Norman Bridwell
* Larson har en dålig dag av Stefan Casta och Anna Lagerström
* Kiosken av Anete Melece
* Syskonvecka av Matilda Ruta
* Hoppa från kanten av Mattias Edvardsson och Matilda Salmén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar