31 december 2012

Mitt 2012 i bilder

Det börjar bli en tradition att visa mitt år i tolv bilder, så det är väl bäst att jag fortsätter med det...
Januari började bra, bland annat med det härliga Tonårs-gänget ovan. Jag skrev också färdigt boken Almas nya vänner till mitt projektarbete.

I februari redovisade jag mitt projektarbete, började öva drama till Uv-scoutlägret MEDVIND och filmatiserade Moses liv med bland annat de härliga tjejerna Linnea, Jennifer och Peppe på bilden ovan.

Mars var en händelserik månad! Jag ledde barnmöte för första gången (och hade en massa feber samtidigt), bakade pepparkakor med ett gäng med kompisar och tog med dessa på en innebandyturnering där vi mutade domaren med pepparkakor och blev kompisar med en syjunta.

April var månaden då jag började jogga med bokbloggarna Clara och Vynne. Via Twitter. Det gick bra ett tag. Jag började praktik som inte var så rolig och tog inte särskilt många kort. Men ett gäng med krokusar fastnade på en bild.

Maj var jag ledare på en barnkonferens, vilket var väldigt roligt! Jag påbörjade mitt sista år som tonåring och gick mina sista veckor i gymnasiet. Månaden avslutades med en bal då jag såg ut som på kortet ovan och körde en jeep med en trevlig klasskompis.
Juni var en efterlängtad månad eftersom jag tog studenten och tillbringade en vecka med runt 4 100 Uv-scouter på en äng. MEDVIND 2012 var såå coolt och häftigt!

När juni slog över i juli satt jag uppe och pratade tills solen gick upp, sov tre timmar och dramatiserade sedan för 10 000 personer. Så kan man också göra. Sedan jobbade jag en hel massa, fikade vid ett stenbrott och körde lite ensilagebalar hit och dit. På bilden ovan ser du när jag med ett gäng med fina kompisar försökte grilla när det regnade. Då kan man använda ett parasoll.

Ledare för ett gäng med fantastiska tonåringar på lägret KOM2012 och skolstart på Bibellinjen på Södra Vätterbygdens Folkhögskola var vad augusti bjöd på.

September var ännu en händelserik månad. Det började med att jag tog på mig en Bananer i pyjamas-dräkt, sedan åket jag med klassen till en lägergård mitt i skogen och lyssnade på livshistorier tills solen gick ner. En helg följde jag med ett gäng med tioåringar på UVanatta och sov i vindskydd och grillade tacos. En annan helg var det bokmässan i Göteborg där jag bloggade som ambassadör och bjöd in ett stort gäng med härliga bokbloggare för att träffas och trivas. När jag inte gjorde något av ovanstående tillbringade jag mycket tid med världens finaste kille!
Så kom oktober och jag och världens finaste kille kom fram till att vi ville bli tillsammans. Så då blev vi det! Jag gjorde också praktik på SAM-hjälp, vilket var väldigt inspirerande. Jag hjälpte bland annat till med att packa en lastbild full med möbler, kläder och andra saker som sedan skickades till bättre behövande i Lettland. Bilden visar de som körde ner lastbilen genom Europa. Inte min pojkvän! ;)

November inleddes med en resa till Gran Canaria med 17 andra personer. På bild syns jag och fyra fina vänner som hade en fantastisk vecka med sol, värme, bad, bergsklättring och andra äventyr!

I december läste jag julsaga för mina klasskompisar, var på tre luciatåg och tre julkonserter på åtta dagar och firade jul. Katten Leif trivdes bra bland julklappspapprena. Träffade vänner, spelade spel och i kväll firar jag in ännu ett nytt år.

Nu är jag nyfiken, vad kommer du minnas från detta år?

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar