2 juni 2017

Månadens bästa: maj

Den bästa boken jag läste i maj var Väntarna av Cannie Möller.

Utöver den har jag läst:
* Monstret och människorna - Mats Strandberg och Sofia Falkenhem
* Matilda upptäcker tomat - Frida Lundgren och Carina Ståhlberg
* Matilda upptäcker majs - Frida Lundgren och Carina Ståhlberg
* Kartan - Aaron Becker
* Återkomsten - Aaron Becker
* Våra kemiska hjärtan - Krystal Sutherland
* Veterinär Vims - valarnas hjälte - Tanja Matila och Emma Ganslandt
* Natten - Sara Villius och Mari Kanstad Johnsen
* En ö i havet - Annika Thor
* Anrop från inre rymden - Elin Nilsson




Återigen drabbades jag av en lässvacka. Därför koncentrerade jag mig inte på temautmaningen, som handlade om mamma, pappa, barn. Jag tycker dock att följande böcker passar in på temat: Monstret och människorna, Veterinär Vims - valarnas hjälte, En ö i havet och Anrop från inre rymden. I juni är temat landsbygd, glesbygd, hembygd, jag får se vad jag läser, kanske passar något in.

3 kommentarer:

  1. Väntarna har jag sett lite överallt och det finns inte mycket som lockar mig lika mycket som ett omslag med hav på :)

    SvaraRadera
  2. Läste din recension av Väntarna och den låter väldigt intressant.

    SvaraRadera
  3. Den boken känner jag inte till. Tack för tips!

    SvaraRadera