24 juni 2017

Tips för en bokplöjarsommar

Antingen tänker du att du ska ta tag i de där tegelstenarna du länge velat läsa. De är ju trots allt smidigare att läsa på semestern än att behöva släpa med i väskan till skolan/jobbet eller vad det nu kan vara. Eller så vill du plöja igenom en hel massa bra böcker. Om du tänker på det senare, finns här en lista på bra böcker.

Kanske en bok fylld med kärlek?
Mitt hjärta går på
Du, Bara
Anna och den franska kyssen 

Kanske en bok med ett viktigt ämne?
Som stjärnor i natten
Dumplin´ 
Billie: avgång 9:42 till nya livet
Skärvor av minnen
Djupa ro
När hundarna kommer 

Kanske en rolig bok med djup?
Den ökända historien om Frankie Landau-Banks
Den här sommaren kan bli min död 
Konsten att ha sjukt låga förväntningar (och de två efterföljande)   
 
Kanske en bok av David Levithan? 
Ibland bara måste man
En bit av mig fattas  

Kanske en bok som är lite svår att lägga in i någon av ovanstående kategorier?
Kanske är det allt du behöver veta
Fangirl
Det är dags att inte freaka ut
Oceanen vid vägens slut

3 kommentarer:

  1. Anna och den franska kyssen och Fangirl är två böcker jag starkt kan rekommendera

    SvaraRadera
  2. Oceanen vid vägens slut är den enda av ovanstående som jag har läst. Den var å andra sidan väldigt bra.

    SvaraRadera
  3. Fangril och en bit av mig fattas hoppas jag att jag kommer att läsa snart!

    SvaraRadera