1 maj 2018

Månadens bästa: april

April innehöll andra halvan av min praktik och en vecka tillbaka i skolan med massa plugg. De första veckorna av månaden hann jag läsa en hel del, medan recenserandet halkade efter. Så fort jag skriver på bloggen att jag inte kommer hinna blogga, brukar jag få tid till att blogga. Därför finns det nu ett gäng recensioner på lager inför maj.

Vissa månader läser jag inte någon bok som jag känner att jag tycker riktigt mycket om, men i april läste jag två sådana: Inte för nära av Colleen Oakley och Papperssjälar av Emma Johansson.


Jag läste även:
* Böneexperimentet - Mirana Threllfall-Holmes
* Om du såg mig nu - Sofia Nordin
* De knepiga katternas bok - T.S. Eliot
* water, fire, earth and i - Simone Inguanez
* Stig - Annica Hedin och Per Gustavsson
* Odla med Omar - Carin Wirsén och Stina Wirsén
* Du är mer än du anar - Tommy Hellsten
* Idag är allt - Nicola Yoon
* Det blå mellan himmel och hav - Susan Abulhawa
* Modiga Morris - en vecka upp och ner - Carl-Johan Forssén Erhlin
* Flisan och orättvisan - Linda Palm och Jonas Olsson
* Den osynliga flickan - Deborah Ellis

Maj blir en sista plugghektisk månad den här terminen. Sedan väntar 3 månader sommarlov (även om det innehåller en del jobb)! Min läslista inför det är redan orimligt lång... Men det är ett fin ilandsproblem!

Vilken var den bästa boken du läste i april?

7 kommentarer:

  1. Papperssjälar tyckte jag om också

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon av dina bästa böcker. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  3. Känner inte till någon av de böckerna. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Papperssjälar har jag sett om lite här och där, den andra kände jag inte till. Tack för tipsen! :)

    SvaraRadera
  5. Alla suger och det är ingens fel av Ebba Hyltmark
    Den är den bästa i år!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häftigt att kunna kora årets bästa i april! Har tänkt läsa boken, så nu blir jag ännu mer intresserad! :)

      Radera
  6. Känner till några av böckerna på din lista men har inte läst. Tack för tips.

    SvaraRadera