8 augusti 2015

Bokspan augusti-september

Jag tror det var någon gång i juni jag började spana efter höstutgivningen. Det är är några av de böcker jag spanat in.

Augusti
Åsa Anderberg Strollo ger ut sin fjärde bok, denna gång för åldrarna 9-12. Svart sommar beskrivs som en feel good-skräck. Jag är nyfiken på vad det innebär.

Emanuel Kent är tillbaka i uppföljaren till Konsten att ha sjukt låga förväntingar. Nya boken heter Manifest för hopplösa, och jag lär gärna känna honom mer.

September
Skuggsommar av Mia Öström innehåller sommar, en ö i havet och hemlighetsfulla tvillingar. Bara de där ingredienserna lockar mig.

Vad gör man inte av Maja Hjertzell har en väldigt hemlighetsfull beskrivning. Den påminner mig lite om Kanske är det allt du behöver veta, och jag tror det är det som gör mig intresserad av boken.

Jag har sett en del bloggposter om Girl online och lockas mer av att läsa om en bloggar än av fenomenet/författaren Zoe Sugg, som tydligen själv är en vloggerska.

Lisa Bjärbo är en av mina favoritförfattare, och nu har hon en ny ungdomsbok på gång. Djupa ro beskrivs handla som sorg, vänskap och ett litet småländskt samhälle. Vill läsa!

Det är dags att inte freaka ut av Stephanie Trombly är jag också nyfiken på. Mystik och vänskap känns som ett bra koncept.

Någon bok jag missat, som du tycker jag borde läsa?

1 kommentar:

  1. Jag blev lite intresserad av Svart sommar! Jag var här av Gayle Forman har jag spanat in liksom Eldtronen av Rick Riordan. :)

    SvaraRadera