3 mars 2018

Månadens bästa: februari

Även februari har känts som en seg läsmånad. Första halvan gick det visserligen ganska bra, men andra halvan fick den tråkig kombinationen seg bok (Ett eget rum - Virginia Woolf) och för mycket plugg.

Jag har inte läst någon bok jag tycker är superbra, men bäst av de lästa är nog Vi kommer snart hem igen av Jessica Bab Bonde och Peter Bergting. Jag gillade även Ru av Kim Thúy och bilderböckerna Var är min syster? av Sven Nordqvist och Lisen Adbåges Samtidigt som. Ska försöka skriva om dem snart.

Utöver de redan nämnda har jag även läst
* Sven Nordquists bilder - Sven Nordqvist
* Fejk - E. Lockhart
* Allt är inte guld som glimmar - Mikael Rosengren

2 kommentarer:

  1. Åh, vad trist att du tyckte att Ett eget rum var seg! Jag älskade den när jag läste den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också det var trist... Kanske får ge någon av hennes andra böcker en andra chans om ett tag.

      Radera