6 januari 2012

Nya böcker i vår

Strömmen av nya böcker tycks aldrig ta slut, och tur är väl det! Här finns ett gäng med böcker som kommer i vår, och vill du hålla dig uppdaterad så kommer jag lägga upp nyheter under fliken "Kommande böcker", så håll utkik!

Rabén & Sjögren kommer ut med Oksa Pollock- Det sista hoppet skriven av Anne Plichota och Cendrine Wolf. Boken har en spännande bakgrund, som du kan läsa mer om på hemsidan. När detta inlägg skrivs har jag läst 60 sidor, och kan säga att den är spännande! Den är rekommenderad till 12-15 åringar, men jag gillar ju den, så även "äldre" bör spana in denna bok, som tar sig fram snabbt på världsmarknaden! Kommer i januari.
Lisa Bjärbos nya ungdomsbok skrev jag lite smått om redan i februari, men nu är den alltså snart färdig för publicering! I mars kommer Allt jag säger är sant, och den ser jag fram emot! Kommer i mars, läs mer här
När man talar om Rabén & Sjögren måste ju även Eld, uppföljaren till Cirkeln, nämnas, men den skrev jag om här. 26/4 är datumet att komma ihåg för alla som längtat efter fortsättningen!
B Wahlströms presenterar bland annat Aldrig släppa taget av Holly Goldberg Sloan. Författaren är helt ny för mig, men efter att ha läst handlingen blev jag intresserad av att läsa boken som kommer ut i mars.
Gilla böcker publicerar två debutanter i vår. I mars Lina Arvidsson med Det borde finnas regler som jag skrev om här och i april Kaninhjärta av Christin Ljungqvist, som är så färsk att det inte ens finns något omslag att se!
Det var några nyheter, men håll som sagt koll under fliken "Kommande böcker", så ska jag försöka hålla dig uppdaterad!

Vad ser du fram emot i vår?

4 kommentarer:

  1. Jag ser mycket fram emot "Allt jag säger är sant" eftersom att jag älskade "Det är så logiskt alla fattar utom du" när jag läste den. Eld ser jag även fram emot, men inte minst att läsa alla olästa böcker jag har i bokhyllan som jag har hört så mycket gott om!

    SvaraRadera
  2. Lisa Bjärbos bok ser bra ut, fin framsida :))

    SvaraRadera
  3. Jag ser fram emot Eld eftersom Cirkeln var så bra!
    Det borde finnas regler har jag läst,och den gillar jag :)

    SvaraRadera
  4. "Oksa Pollock- Det sista hoppet " verkar spännande, den ska jag nog ta och beställa nån dag =)

    SvaraRadera