2 oktober 2013

Jorden runt-utmaningen så här långt

Jag har tidigare skrivit att jag deltar i Lyrans Jorden runt- utmaning. September var första månaden och då höll vi oss i Europa. Jag har börjat läsa Sofi Oksanens Stalins kossor. Nästan halvvägs in i boken tycker jag att den är väldigt seg. Funderar på att lägga den ifrån mig, i alla fall för ett tag. (Jag ogillar att "sluta" läsa böcker utan att ha läst ut dem. Dumt nog.)

Nu i oktober är det Afrikas månad. Då valde jag Lina Ben Mhennis Tunisian girl som jag redan läst och recenserat här. I nuläget har jag några andra böcker på gång, men snart vill jag börja med novembers utmaning: Morgon i Jenin av Susan Abdulhawa från Palestina. Den ser jag fram emot!

Någon av er som deltar i denna utmaning?

1 kommentar:

  1. Med tanke på utmaningar så har jag utmanat dig och dina läsvanor på min blogg i dagens inlägg.

    SvaraRadera