1 januari 2018

Läsmål för 2018

Gott nytt år!

Idag funderar jag kring läsmål. Det kan vara ganska klurigt. Risken finns att det blir kravfyllt att läsa, och det är ju inte roligt! Jag tycker däremot att jag lyckas hålla en rätt bra relation till mina läsmål; det sporrar mer än spärrar. Därför har jag satt upp några för 2018, inspirerat av I regnets Treat Yo Self Challenge, som går ut på att göra mål kring böcker jag vill läsa, inte måste.

Jorden runt
Läsa minst två böcker från:
Europa (förutom Sverige och Storbritannien)
Sydamerika Nordamerika (förutom USA)
Asien
Afrika
Läsa minst en bok från:
Oceanien

Kvinnliga författare
Läsa minst fem böcker från listorna med läsvärda kvinnliga författare.

Hyllvärmare
Jag heter inte Miriam 
Sex nyanser av Gud 
Du är mer än du anar
Som om Gud inte finns
Den farliga leken

Kaosutmaning 2018
Även i år hänger jag på kaosutmaningen!

Har du några läsmål för 2018?

6 kommentarer:

  1. Vilka intressanta mål ! Önskar dig ett fint bokår :)

    SvaraRadera
  2. kul med olika länder, gott nytt läsår!

    SvaraRadera
  3. Jag håller på och klurar på utmaningarnas vara eller inte vara under 2018 och mitt realistiska jag säger mig att jag kanske ska nöja mig med Kaosutmaningen men å andra sidan så är det ju alltid roligt att lägga upp lite läsplaner ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är klurigt det där... Hoppas du hittar en bra balans! :)

      Radera