11 februari 2011

-Alla hjärtans dag

Om någon missat det kan jag berätta att det är Alla hjärtans dag på måndag. Affärerna säljer guld på detta, och egentligen tycker jag nog att det är lite för överskattat. Jag menar, varför måste det finnas en dag på året för att säga till de man tycker vad man tycker om dem? Varför kan man inte lika gärna säga det varje dag?
Men egentligen är det ju ganska mysigt! Har man ingen speciell att tillbringa dagen kan man ju sjunka in i en bra bok, innehållande kärlek. Här kommer mina tips på bra kärleksböcker!

Först och främst, Stephenie Meyers Twilight-serie, såklart! Behöver jag säga mer? De allra flesta har säkert redan läst serien, och då kan ni ju hålla med mig om att det absolut är toppenbra kärleksböcker!

Många kärlekar kanske inte är de lättaste, men några andra böcker jag skulle placera under rubriken ”kärlek” är
- Sista sommaren (med dig) av Ann Brashares
- Vattenmelonen av Marian Keyes
- Systrar i jeans- serien av Ann Brashares
- Tänk om det där är jag och Min typ brorsa av Johanna Lindbäck, som jag i och för sig alltid rekommenderar
- Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld
- Mycket mer än så av Sarah Dessen
- Något med Meg Cabot, exempelvis En prinsessas dagbok-serien fungerar ju alltid!
- Och så vidare, och så vidare… Vill du ha fler tips, är det bara att fråga!


Och om du redan hunnit tröttna på alla hjärtans dag-hysterin, läs typ Snart är jag borta av Hanna Jedvik eller kanske Livet på en kylskåpsdörr av Alice Kuipers. Inte garanterat fria från kärlek, men inte fokus på det heller!

Hoppas att du hittat något intressant att läsa, om inte på måndag, så kanske under det stundande lovet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar