10 februari 2011

Författarsammarbete

På min praktik på Bokia snubblade jag idag över två spännande namn på samma bokomslag. Nämligen succéförfattarna Meg Cabot och Stephenie Meyer, vilket jag tyckte verkade intressant! De har, tillsammans med Kim Harrison, Michele Jaffe och Lauren Myracle skrivit varsin novell med temat kärlek, men kanske inte alltid den där lyckliga kärlekten, i en bok. Här kan du läsa mer om den. Låter spännande, tycker jag!
När jag forskade vidare på detta ämne hittade jag en liknande bok, skriven av fem andra författare, mest kända Melissa Marr och Scott Westerfeld, här kan du läsa mer om den.

Någon som läst någon av böckerna? Vad tycker du i så fall om dem?

2 kommentarer:

  1. Just det, du praoar nu! Är det kul? :)

    Jag har läst rom Nights from Hell, den var ganska bra, men inget "wow". Den andra skulle jag vilja läsa, mest för att Westerfeld är med :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Ungdomar borde verkligen köpa mer böcker! jag förstår verkligen vad alla lägger sina pengar på x) Men vad är det du får göra på praoen? Typ arbetsuppgifter? :)

    SvaraRadera