26 december 2011

Dash och Lilys utmaningsbok

Dash och Lilys utmaningsbok av Racheln Cohn och David Levithan

Det är snart jul. Dash inte fram emot det, men Lily har längtat jättelänge. Så några dagar innan jul hittar Dash en röd anteckningsbok i en hylla på Strand, favoritbokhandeln. Boken ger honom ett uppdrag, och han fullföljer det. Vad annars?
Dash och Lily möts i boken, och båda både längtar till och skyggar undan för möjligheten att träffas.

Mycket bra bok! Intelligent språk och story, inte för glamourös berättelse, men ändå ett härligt skimmer som lägger sig mellan raderna. En julig bok med ensamhet och kärlek. En galen bok med tokiga uppdrag som måste utföras. En bra ungdomsbok för både unga och vuxna. Och förresten skulle jag inte säga nej till ett besök på Strand?

Fler bokbloggare om boken:
BokClara
Nellons bokblogg
Recenzion
Tonårsboken

Första meningen: Tänk dig följande: Du går omkring i din favoritbokhandel och tittar i hyllorna.
Antal sidor: 305
Originaltitel: Dash and Lily´s book of dares
Förlag: X- Publishing
Betyg: 9/10

3 kommentarer:

  1. SV: Vad skönt att höra! :)
    Kram<3

    SvaraRadera
  2. SVAR: Hemsidan såg lite skum ut men vilken cool film, och vilken gullig groda!! :D

    SvaraRadera
  3. Åh,jag vill så gärna läsa den boken! Nå,jag har en liten fråga!
    Det står ju att din åsikt har varit på en baksida på en bok,och jag undrar hur det kommer sig? Det är min "lilla stora dröm". Alltså inte min största dröm(vilket är att bli regissör) men jag vill ändå göra det någon gång! Så hur gjorde du det? :P

    SvaraRadera