31 december 2011

Mitt bokår 2011

Några av de böcker jag läst 2011
Jag tänker inte skriva att året har gått väldigt fort. Men det tycker jag! Här kommer en liten summering av mitt bokår 2011 (med böcker utlästa innan 30/12)
Januari- december 2011
Antal lästa sidor: 15 414
Antal lästa böcker: 52
Författare: 13 manliga, 34 kvinnliga, 2 man och kvinna tillsammans
Svenskt/utländskt: 31 utländska, 21  svenska
Genomsnittligt betyg: 7,3/10

Läsupplevelser
Böckerna med högst poäng i år:
10 av 10
Kärlek som befriar av Francine Rivers
9 av 10
Boktjuven av Markus Zusak
Himlen börjar här av Jandy Nelson
Fyra dagar fyra nätter av Morgan Matson
100 dagar med Jesus av Niklas Piensoho
Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
En gång av Margaret Wild
Dessa böcker fick lägst poäng:
Nybörjarguide till livet eller kaosteori av Lia Hills (5/10)
Isnätterna av Malin Isaksson (5/10)
Kär i kärleken av Lina Forss (3/10)
Hur gick det med målen?
Mål 2011 (överstrukna är avklarade):
* Att fylla i författare till varje bokstav i listan på recenserade böcker (har fyllt i någon i alla fall...)
* Läsa minst 10 900 sidor
* Läsa minst 10 ”vuxenböcker”

* Läsa minst 5 böcker på engelska (har läst 2)
* Läsa minst 3 fantasyböcker
Mål 2012:
År 2012 ska jag läsa för skojs skull! Inte fokusera på mål som gör att jag måste läsa sådant jag egentligen inte vill. Jag ska läsa vad jag känner för, och förhoppningsvis får ni läsa om det här!
Mitt nyårslöfte blir istället att skriva en bok! Just nu snurrar tankar på en ungdomsbok i mitt huvud, och så fort jag skrivit färdigt barnboken till mitt projektarbete sätter jag igång med den. Jag ska också försöka få min barnbok utgiven!
Har du läst mycket i år? Har du några mål för 2012?

2 kommentarer:

  1. Jag har läst massor i år och har faktiskt funderat på några mål för 2012. Lycka till med att skriva ungdomsboken.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle läsa 100 böcker men hann bara 93, så har kvar det målet :)

    SvaraRadera