15 december 2011

En betydelsefull julklapp

Ständigt är det mer vi önskar oss. Har vi redan allt, så vill vi uppdatera det till en ny version, det senaste. Kanske behöver vi inte det? Varför inte hjälpa någon annan i jul?
UNICEF kallar detta "Julklappar dina vänner behöver", och Erikshjälpen "Delad glädje är dubbelglädje". Ta en titt på deras förslag på julklappar, och klicka för att läsa mer:

30 förpackningar malariamedicin, 201 kr.
60 doser poliovaccin, 56 kr.
4 st. sagoböcker, 98 kr.
Skolpaket med 25 skrivböcker och pennor, 82 kr.

Hitta fler julklappstips i UNICEFs gåvoshop

Katastrofhjälp på Afrikas Horn. Ge valfri gåva. Tips: 365 kronor ger en stor familj hjälp med  mat, vatten och medicin
Odlingspaket till Malawi, 150 kr
Babypaketet, 50 kr
Törstsläckare, rent vatten i Afrika, 100 kr

Hitta fler julklappstips i Erikshjälpens gåvoshop




En julklapp till dig själv, som jag gav mig själv redan i somras: bli Ung Fadder! Jag ger 60 kronor i månaden till utbildningsprojekt som Erikshjälpen driver på fler platser i världen. Det är endast 2 kronor om dagen, och tänk vilken skillnad det kan göra! Är du under 30 år kan du bli Ung Fadder och ge 60 eller 90 kronor i månaden till antingen "flickors rätt" eller utbildning. Det går via autogiro, så du behöver inte tänka på annat än över att vara stolt för att du gör en insats för de som har det sämre ställt i vår värld!

Något att skriva upp på din egen önskelista, kanske?

1 kommentar:

  1. Sv: Tack så mkt Sofie! Ja, jag är ju vuxen men älskar ändå ungdomslitteratur! Är väl lite barnslig antar jag! ;) Skämt åsido så ÄR ju ungdomsböcker helt enkelt roligare läsning!

    SvaraRadera