8 maj 2014

3 x sommarnyheter

Lagom till förra sommaren översattes Nina LaCours Jag går dit du går. I sommar kommer Inte vem som helst, som handlar om Colby som är roadie åt bandet The Disenchantments under en sommar. "En roman att känna igen sig i, full av humor, allvar och karaktärer man blir helt förtjust i." Jag är nyfiken på mer av denna författare!Utkommer i juni.

De senaste åren har Sarah Dessens böcker blivit översatta ganska snabbt, även dessa lagom till sommaren. Nu är det dags för Allt och lite till, en kärleksfull bok skriven i sann Dessen-anda. Just den här "andan" tycker jag känns ganska uttjatad efter att ha läst två-tre av Dessens böcker, men annars kan jag rekommendera henne. Utkommer i juni.

För några år sedan gav Ruta Sepetys ut Strimmor av hopp, som visar en hyfsat oomskriven del av andra världskriget. Nu i maj kommer Färgen på drömmar som handlar om sjuttonåriga Josie som växt upp på en bordell. Hon längtar dock bort för att försöka finna sig själv. Med tanke på hur mycket jag gillade Strimmor av hopp vill jag verkligen läsa denna bok!

2 kommentarer:

  1. Allt och lite till känns som en perfekt sommarbok! :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad fantastiskt med ytterligare en Dessen bok! Älskar hennes stil att skriva.

    SvaraRadera