6 maj 2014

Att möta unga som mår dåligt

Möt mig som jag är av Thérèse Eriksson

Rapport efter rapport visar att unga mår allt sämre. Den psykiska ohälsan ökar i de flesta åldersgrupper, och som närstående kan det vara svårt att veta vad man ska göra. I denna bok ger författaren fakta, tips och råd om hur du kan göra. Detta varvas med berättelser från hennes eget liv, men även anställda och människor hon mött, som berättar om egna erfarenheter, något som lyfter boken högt.

Jag tycker att detta är en väldigt bra bok. Den har gett mig mycket kött på benen och kunskap jag hoppas att jag aldrig behöver använda, men ifall något skulle hända är jag mer förberedd. Boken vänder sig främst till vuxna i kyrkan, men jag tycker att det finns väldigt mycket även för dem som inte vill blanda in Gud i hjälpen. Mycket bra bok, denna vill jag rekommendera till alla de som är ledare på ett eller annat sätt.

Första meningen: Jag var i tioårsåldern när jag på allvar började fundera på min kropp och mitt utseende.
Antal sidor: 186
Förlag: Libris, tack för recex!
Utgivningsår: 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar