31 maj 2014

Bokserier vi vill ha

I måndags pratade jag med några vänner om bokserier vi skulle vilja ha i våra bokhyllor. Anledningarna kunde vara att serierna är väldigt bra läsning, att vi har fina minnen från läsningen eller att böckerna är snygga som serie. Jag sa att jag gärna skulle vilja ha Harry Potter-böckerna, men har även funderat på Systra i jeans, där jag redan äger hälften (två av fyra).

Dagen efter var jag med en av vännerna på Erikshjälpen, och på vägen in återupptog vi samtalsämnet. Vi gick till bokavdelningen, och där hittade jag de tre första Harry Potter-böckerna! Jag frågade min vän om det var ett tecken, om jag borde köpa dem. Hon sa "ja", och de blev mina för endast 25:- per bok. Vilket kap! Jag är härmed Harry Potter-boksamlare. Detta får vi nog fira med en omläsning!


Det finns plats för de kommande böckerna i min bokhylla...










Vilka bokserier 
skulle du vilja ha, bara för att?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar