2 juli 2017

Månadens bästa: juni

Den bästa boken jag läste i juni var Sophies historia av Jojo Moyes.


Jag har även läst:
* Feminismens ABC - Lisa Mattisson och Moa Hoff
* Dikter och fragment - Sapfo
* Av längtan född - Daniel Wramhult och Andreas Joakimsson
* En stjärna vid namn Ajax - Ulf Stark och Stina Wirsén
* Jag hämtar nappen - Pija Lindenbaum
* Vi kom över havet - Julie Otsuka
* Frågor jag fått om förintelsen - Hédi Fried







I temautmaningen skulle vi läsa landsbygd, glesbygd, hembygd, där passar Sophies historia in.

I juli ska vi läsa "jorden runt på en månad". Jag gissar att En annan historia rymmer flera nationaliteter, och tänker även läsa Lila hibiskus, som kommer från Nigeria. Det kanske inte gör att jag kommer jorden runt, men förhoppningsvis får jag berättelser från flera olika länder.


Vad vill du läsa i juli?

7 kommentarer:

  1. Sophies historia står och väntar i min bokhylla. Vi kom över havet längtar jag också efter att läsa.

    SvaraRadera
  2. Jojo Moyes har jag fortfarande inte läst, men det kommer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara en boks erfarenhet, men tror mycket gott om detta författarskap!

      Radera
  3. Har tänkt läsa den, men liksom inte blivit av.

    SvaraRadera