6 juli 2018

Läsmål 2018 - så går det

Halva året har passerat och det har blivit dags att titta till de läsmål jag satte upp för året. Jag har läst 62 böcker från 15 olika länder.

* På goodreads satte jag målet att läsa 85 böcker. Just nu har jag läst 75 %, så det lär jag klara.

* Jorden runt
Det här går ganska bra! Har klarat av målet för Europa, Asien och Afrika. Jag vill gärna läsa böcker från länder jag inte läst ifrån innan, vilket är lite svårt i Nordamerika. Kom gärna med tips!
Europa (2/2), Sydamerika (2/2), Nordamerika (0/2), Asien (6/2), Afrika (3/2), Oceanien (0/1)

* Kvinnliga författare
Jag har läst 3 av 5 böcker, men hoppas kunna pricka av de två sista (och gärna fler) snart.

* Hyllvärmare
2 av 5 böcker är lästa, och en tredje är påbörjad. Detta är nog den utmaning jag har minst motivation till...

* Kaosutmaning 2018
Målet är att pricka av 20 av 35 böcker, vilket jag gjorde i mitten av maj. Jag återvänder med jämna mellanrum för att se om jag prickat av något mer, men kommer förmodligen inte lägga så mycket tid på att hitta böcker som passar på resterande punkter. Risken finns då att jag känner att jag måste läsa böcker bara på grund av utmaningen, och det känns inte bra. Läsning ska ju vara roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar