2 juli 2018

Månadens bästa: juni

Juni har bjudit på en hel del fina bilderböcker. De böcker jag väljer som månadens bästa är dock två ungdomsböcker, nämligen Inuti huvudet är jag kul av Lisa Bjärbo och The hate u give av Angie Thomas.

Lästa bilderböcker:
* Hemma hela sommaren - Elin Johansson och Ellen Ekman
* Ella Fitzgerald - Ma Isabel Sánchez Vegara och Bàrbara Alca
* Unga fröken Austen: Stolthet & fördom - Jennifer Adams och Alison Oliver
* Annalisa och skräpmonstret - Angeli Sjöström Hederberg och Caroline Sellstone
* Lilla nejboken - Sarah Sjögren och Anna Forsmark
* Jag, Fidel och skogen - Lena Frölander-Ulf
* Den långa vandringen - Martin Widmark och Emillia Dziubak
* Ensam - Guo Jing



Jag har även läst:
* Osynliga Emmie - Terri Libenson
* Litet land - Gaël Faye
* Sluta aldrig gå - från gatan i São Paulo till Vindeln i Norrland - Christina Rickardsson
* Till alla killar jag har gillat - Jenny Han


Majoriteten av böckerna är orecenserade, men många av dem ligger på kö för att fylla upp med inlägg i juli.

Vilken är den bästa bok du läst i juni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar