29 augusti 2010

-Bokbloggar!

Det finns väldigt många bokbloggar, en del bra, andra mindre bra. På bloglovin finns det just nu 245 registrerade litteraturbloggar, och jag har plats 98 på denna lista (egentligen plats 83, men det är något fel på uppdateringen...)
Mitt tips är att du skaffar bloglovin, vilket är gratis, och sedan lägger till min blogg, om du gillar den förstås, så lägger jag till din blogg, om jag gillar den. På så sätt hjälper vi varandra att komma högre upp på listan!

Härifrån och neråt kan du kopiera
Skulle du vilja ha en länk till din blogg här? Gör då såhär:
1. Svara på nedanstående frågor.
2. Länka min blogg i ett inlägg på din blogg, samtidigt som du kopierar dess frågor (eller skriver egna) så att andra kan hjälpa dig att förbättra din blogg. (Du kan kopiera nedre delen av inlägget)
3. Skriv en kommentar här under, med länkning till inlägget du skrivit, så länkar jag din blogg här!
Lätt som en plätt!
Och här kommer frågorna:
1. Vad tycker du om mina recensioner? För långa/korta?
2. Vad tycker du om bloggdesignen? Vad är bra? Vad kan bli bättre?
3. Övrigt? Några tips på hur jag kan bli bättre?

5 kommentarer:

  1. Jag följer redan din blogg, både på bloglovin' och blogger xD

    SvaraRadera
  2. Sv: Hehe, det var den synen jag fick framför mig så jag kände att det nog var bäst att vara tydlig. :P

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Jag tyckte det här lät som en bra idé så.......
    1. Jag tycker jättemycket om dina recensioner! De är intressanta, precis lagom långa och underbara att läsa!! :D Måste också säga att jag gillar dina författarporträtt. För det första är det intressant och se vilken författare det är du väljer och att sedan få veta mer om honom/henne.
    2. Jag gillar headern. Det går ju inte att missa vilket tema det är på bloggen! Jag antar att det är dina favorit böcker(??) och det en en inblick i vad din stil är, vad du brukar läsa. Bara undrar... den lilla dikt du har på bilden, har du skrivit den själv?
    3. Ja du..... hmm... nä, den var svår... Bara fortsätt vara en härlig person och skriva i den underbara blogg :D


    Jag har länkat till dig här:
    http://vitgulstrumpa.blogspot.com/2010/08/bokbloggar-alltid-lika-trevliga.html
    och jag var så busig att jag tog din idé helt och hållet :) hehehehhe.....

    OCH jag följer dig på bloglovin :D

    // Ebba

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    1. Jag tycker att dina bokrecensioner är precis passliga! Själv brukar jag skriva en aning längre, men så här så blir man bara nyfiken och du avslöjar inte för mycket av handlingen. Fortsätt med att skriva alla dina recensioner på samma sätt så kan jag garantera att dina läsare blir nöjda:)
    2.Bloggdesignen är super! Du förnyade den ganska nyligen, inte sant? Den förbättrades klart. Bakgrunden är häftig med ett gammaldags intryck men bilden högst uppe är fridfull och färgsprakande och tillsammans blir det en väldigt bra kombination. Jag håller med Ebba om att din dikt är verkligt fin.
    3.Det är svårt att komma på saker du skulle kunna förbättra, du verkar vara en väldigt erfaren bloggare och kan din sak, men det skulle kanske inte skada med lite färg på rubrikerna till inläggen. Bara ett tips...

    Här är länken till mitt inlägg: http://snusmumrik-bok.blogspot.com/2010/09/gor-din-blogg-storre.html

    SvaraRadera