24 augusti 2011

100 dagar med Jesus

100 dagar med Jesus av Niklas Piensoho

Detta är boken bakom kampanjerna som dykt upp här och var över Sverige de senaste åren.  Niklas Piensoho skriver till den som är nyfiken på den kristna tron, och för den som vill fördjupa sig i den. Att lära känna Jesus står i fokus, och detta sker genom att anlaysera och diskutera texter från Johannesevangeliet.

Jag gillar den här boken! Den är utmanande och lärorik, och det jag tar med mig från denna bok är att det är så otroligt viktigt med kärlek, och att vi ska visa våra medmänniskor av den kärlek vi får.  En bok för dig som vill lära känna Jesus, eller som bara är nyfiken; läs den!

Antal sidor: 222
Förlag: Libris
Betyg: 9/10

2 kommentarer:

  1. Sv:
    Japp, jag är tankeläsare. Jag kanske glömde nämna det? ;-)

    Åh, alla alternativ låter ju jätteroliga! Speciellt den med teatern! Jag och en klasskompis har tänkt göra ett datorspel. Problemet är att skolans enda datalärare har slutat, och att vi troligtvis inte kommer att få någon ny förrän efter jul. Vi är alltså helt lämnade åt våra öden, så vi får väl se hur det går. Hehe. :P

    SvaraRadera
  2. Sv:
    Hehe. Ja, hoppas bara att det inte blir för avancerat. Vi kan nämligen inte så mycket än. Vi har tänkt oss något Super Mario-aktigt, fast att man ska "springa runt" på vår skola. Om det blir bra (läs: om vi över huvud taget lyckas) så kanske vi lägger ut den på vår skolas hemsida, så då kan du ju få spela om du vill. :P

    SvaraRadera