26 juni 2012

Era favoritböcker, del 1

För ett tag sedan efterlyste jag era favoritböcker. Jag fick en massa tips, och tänkte dela med mig av dem nu. Det blir två delar, hoppas att ni hittar något inspirerande! (Det som står kursivt har jag själv lagt till för att underlätta i ert sökande efter boken, om ni är intresserade)

Recenzion: Simon och Sofie av Emma Granholm är en av mina absoluta favoriter, Tillsammans-serien av Denise Rudberg också. Även Sarah Dessens Mycket mer än så är högt upp på listan. Och självklart Välkommen hem av Johanna Lindbäck, den är helt underbar!
Jana: Jag älskar Pollyanna av Eleanor H. Porter! Lite som Anne på Grönkulla, fast bättre! Vilhelm Mobergs Utvandrarserie är också rikigt bra, de är såna böcker där man verkligen är fast redan på försa sidan. När änglar faller av Tracy Chevalier är också en riktigt bra sträckläsningsbok. Jag låg vaken en hel natt och läste den.

Anna: Mina favoritböcker är bland andra: Harry Potter av J.K. Rowling, The Hunger Games av Susanne Collins, Imorgon när kriget kom av John Marsden, Vampire Academy av Richelle Mead, Percy Jackson av Rick Riordan, Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins, The Fault in Our Stars av John Green, Wither av Lauren DeStefano :)
Malin: Min absoluta favorit bok är ett självklart val för mig: The Hunger Games av Suzanne Collins
Anna: Du måååååste läsa Den hemliga historien av Donna Tartt nu. Okej?

Jessica: Darling River av Sara Stridsberg
Berättelser av Birgitta Trotzig
Ingenbarnsland av Eija Hetekivi Olsson
Håpas du trifs bra i fengelset av Susanna Alakoski
Kvinnor och äppelträd av Moa Martinson
Århundradets kärlekssaga av Märta Tikkanen
De vilda detektiverna av Roberto Bolano
Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg
Sent på jorden av Gunnar Ekelöf
Vad gör jag här av Lukas Moodysson
Mästaren och Margarita av Mikhail Bulgakov

1 kommentar:

  1. Takk for så mange flotte bok tips:)
    Fint innlegg!:)
    Ha en flott kveld:)

    SvaraRadera