24 oktober 2012

Augustpriset 2012

Som jag skrev på min facebook-sida i måndags har årets nomineringar till Augustpriset nu tillkännagivits. Här kan du se alla nomineringar. När det gäller barn- och ungdomsböcker ser det ut så här (med recensioner på de böcker jag läst, fler kommer):

Only väg is upp av Emmy Abrahamson
Jag blundar och önskar mig något av Moa-Lina Croal
Jag älskar Manne av Pija Lindenbaum

Elin under havet av Sofia Malmberg
Jag är världen av Mårten Melin
A B C å allt om D av Nina Ulmaja


Jag tyckte väldigt bra om temat och upplägget i Elin under havet, Jag älskar Manne var en spännande satsning, och Only väg is upp har jag försökt få tid att läsa länge, en bok jag har höga förhoppningar på. Ska bli spännande att se vilken vinnaren blir! Den 26 november sker prisutdelningen, till dess funderar jag på att läsa de nominerade böcker jag hittills inte läst.

Har du läst någon av böckerna? Vilken tycker du borde vinna?

1 kommentar:

  1. Jag älskar Manne är ju helt fantastisk! Läste den lite snabbt på jobbet igår och hoppas nu innerligt på den ^^

    SvaraRadera