16 oktober 2012

Ett gäng med bokstaplar


Förra helgen roade jag mig med att stapla böcker. Det var roligt tills min katt kom och gosade med en av dem och allt välte... Varför staplade jag då böcker? En anledning var för att se hur många böcker jag fick med mig hem från bokmässan. Som bloggambassadör blev jag överröst av böcker från olika förlag. Till ungdomsbokbloggarminglet hade jag fixat en goodiebag till alla på träffen, med böcker från sponsrande förlag, och även jag fick en kasse med mig hem. Många av dem hade jag dock redan. Sammanlagt fick jag med mig 35 böcker (det saknas några på bilden), och av dem köpte jag endast tre stycken. 30:- för 35 böcker är inte illa!

För att få in alla nya böcker i mina bokhyllor var jag tvungen att sortera och flytta om lite, och då passade jag på att se hur många olästa jag hade i hyllan. Det skulle jag inte ha gjort... Jag visste att det var många, men inte såå många! Cirka 120 olästa, som ni ser på bilden -->, och då är inte alla med där heller... Vilket lyxigt I-landsproblem jag har!

Har du någon koll på hur många olästa böcker du har i dina hyllor?

7 kommentarer:

  1. ca 400... tänker inte räkna men det är ca 2,5 bokhylla med olästa. Men jag jobbar på att få ner det, hälften räcker ;)

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag har ca 40-45 olästa böcker. Räknade dem för ett tag sen, men det har ju flyttat in några fler sedan dess :P

    SvaraRadera
  3. Wow vad många böcker du har! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har också runt 120 st olästa, men nu i helgen ökade de med två när jag köpte hem två nya - Stephen Kings Carrie och Justin Cornins Flickan från ingenstans. De ska bli intressanta att läsa nu när jag snart läst ut min pågående bok Prickskytten av Lee Child.

    SvaraRadera
  5. Jag har ca 95 olästa i mina ägor. Ska verkligen försöka se till så att det inte stiger över 100 st. Blir stressad av att ha så många olästa.

    SvaraRadera
  6. Jag har faktiskt inte så många olästa böcker alls, bara 10-15 stycken tror jag. Men jag köper mer än jag läser, hehe. :)

    SvaraRadera
  7. Jag har ganska så exakt 55 olästa och 6 påbörjade :)

    SvaraRadera