22 oktober 2012

Sju miljoner skalbaggar

Sju miljoner skalbaggar av Comotto

Sju miljoner skalbaggar ska på kalas hos kusin Marcelo, som bor på andra sidan havet. Det tar lite tid för så många att ta sig fram, tur att de är envisa! Tänk vilket kalas det kan bli med så många släktingar...

Svart, grått, vitt och lite rödbrunt. Det är de enda färgerna i denna bok. Eftersom jag gillar färger känns dessa illustrationer därför en smula deprimerande, vilket jag inte tycker hör hemma i en barnbok. Historien vänder sig till barn melann 6 och 9 år, men för den åldern tycker jag den är för enkel. Visst är det lite roligt med så många skalbaggar, men det händer inte så mycket. Den lämnar inte särksilt stora avtryck i mig, och jag kommer förmodligen glömma Sju miljoner skalbaggar ganska snabbt.

Första meningen: Skalbaggar är mycket bestämda insekter.
Antal sidor: 36
Förlag: Lindskog förlag, tack för recex!
Utgivningsår: 2012
Originaltitel: Siete millones de escarabajos, 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar