20 oktober 2012

Tematrio: Tjocka släkten

Lyrans nobelsser brukar ha en tematrio varje vecka. Denna vecka är temat "Tjocka släkten", och det handlar om att tipsa om tre böcker som har ett släktord i titeln. Min trio ser ut såhär:

1. Jag lever, pappa Siri är en av de överlevande från Utöyakatastrofen. Här är hennes och pappans berättelse om händelsen.2. Min pappa är snäll och min mamma är utlänning Alicja har en väldigt jobbig släkt, särskilt hennes polska mamma. Dessutom råkar hon ut för en hel massa konstiga saker. För åldern 12-15, men jag skrattade högt när jag läste den!
3. En sån där vidrig bok där mamman dör När Rubys mamma dör tvingas hon flytta till sin pappa, som hon aldrig träffat. Han är skådespelare i Hollywood, så när Ruby lämnar bästa vännen och pojkvännen får hon istället Cameron Diaz till granne. Sorglig, förutsägbar, men väldigt fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar