30 oktober 2014

Så skriver du för unga - Ylva Carlsdotter Wallin


Är du intresserad av böcker och kanske särskilt hur man skriver sådana och kanske särskilt för unga? I så fall är detta boken för dig. Författaren undervisar sedan många år i kreativt skrivande och har gett ut många böcker. Här delar hon med sig av mängder med tips, tankar, funderingar och skrivövningar. Kapitelrubrikerna handlar till exempel om barnbokens historia och nutid,berättande, handling, perspektiv, skrivprocess, förlag och följebrev.

Jag har blivit väldigt inspirerad på grund av att jag tycker detta är väldigt intressant och något jag skulle vilja ägna mig mer åt. Jag har fått och får många idéer genom att läsa, och när jag verkligen tar mig tid att utforska det jag läser, lär jag mig mycket.

Rekommenderas!

Första meningen: Hur länge har människor berättat sagor för varandra?
Antal sidor: 214
Förlag: Ordfront förlag, tack för recex!
Utgivningsår: 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar