28 oktober 2014

Sisterhood of the World Bloggers Award x4

Jag har fått inte mindre än fyra awarder i Sisterhood of the World Bloggers Award! Awarderna kommer från Bokugglan, Draw, read and take photoHundra böcker och Bokhyllan. Tack! :)

Jag försökte spåra awarden till ursprunget, men jag insåg efter rätt många bloggar att den färdats långt. Jag hamnade rätt snabbt på bloggar skrivna på engelska, så jag antar att det där med "world" i rubriken stämmer.
Detta handlar om att:
  • Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till hens blogg.
  • Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg.
  • Svara på de 10 frågorna som du fått.
  • Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor.
Jag har alltså fått 40 frågor, och det tror jag varken ni eller jag är intresserade av att läsa svaren på, så jag har valt ut 10 av de frågor jag fått.

1. Vad läser du just nu? Jag är 60 sidor in i Världens viktigaste kyss. Verkar bra!
2. Har du planerat vad du ska läsa sen? Ja, då blir det att ta tag i littearturstudierna igen. Agnes Cecilia och Bilbo står överst på listan. Jag har även en del lånade böcker hemma, t.ex. Avblattefieringsprocessen och  Hemma kanske inte är en plats.
3. När du inte läser, vad gör du då? Jag jobbar som ungdomsledare och läser en kurs i Litteraturvetenskap och kreativt skrivande med inriktning på barn och ungdom. När jag inte sysslar med det stickar jag en hel del (något jag började med för en månad sedan, men nu är jag fast!)
4. Vad får en bok inte innehålla för att du ska läsa den? Jag har varit rätt trött på vampyrer sedan jag läste Twilight-serien. (Fast jag gillade de böckerna mycket när jag läste dem.)
5. Tittar du mycket på omslaget när du ska läsa en bok eller spelar det ingen roll för dig? Jag tittar en hel del på omslag och titel. Jag tror att det spelar ganska stor roll för de flesta. Det finns så många böcker jag vill läsa, men så lite tid. Därför är första intrycket viktigt. Å andra sidan är det ganska tråkigt, för det kan göra att jag missar många böcker, det har jag fått erfara.
6. Vilken är den längsta bok du läst? Harry Potter och Fenixorden, 1001 sidor.
7. Om du bara fick läsa en bok resten av ditt liv, vilken skulle det då vara? Bibeln! Det är visserligen 66 böcker (77 med apokryferna), men jag väljer den ändå. Där finns många olika genrer, berättelser och så är det den bok jag bygger min tro på.
8. Hur går höstens läsning? Mycket bra, tycker jag. Trodde inte jag skulle hinna läsa mer än kurslitteraturen, men det gör jag, det är skönt!
9. Vad gjorde att du började blogga om böcker? Jag har alltid gillat att läsa och skriva. Jag ville gärna komma ihåg vad jag läst, därför startade jag en blogg. Egentligen mest för min egen skull, men det visade sig att många ville följa mig. Så roligt! :)
10. Vad ska du göra när du har skrivit detta blogginlägg? Läsa igenom och skicka in några berättelser till min handledare. Sedan ska jag nog skriva ännu mer!

Den här awarden har cirkulerat runt ett tag, så jag tror att många bokbloggare redan fått den. Har du inte fått den? Varsågod! Jag är säker på att du är värd den (du bloggar ju om böcker!) Du kan kopiera mina frågor, eller hitta på egna. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar