4 oktober 2014

Temaläsning: Astrid Lindgren

Jag trodde inte jag skulle hinna läsa något mer än kurslitteratur den här hösten, men det gör jag, som tur är! Det finns en hel del ungdomsböcker jag spanar in, men min kurs har gjort mig nyfiken på Astrid Lindgren. Därför tänker jag mig nu en omläsning. En del av hennes böcker har jag visserligen inte läst innan, utan bara hört läsas, men nu tänker jag ta mig igenom en del för att försöka lista ut varför de fortfarande håller, och för att uppleva barndomsminnen. Jag har börjat med att läsa Emil i Lönneberga, och har nu hittat ett gäng andra böcker hemma hos mina föräldrar.

Höstens temaläsning blir alltså: Astrid Lindgren.
Vilken är din favorit?

1 kommentar:

  1. Mina favoriter har nog alltid varit Bröderna Lejonhjärta och Ronja Rövardotter, vilket nu i efterhand känns väldigt logiskt med tanke på min förkärlek för fantastiken! Jag har också planer att läsa om Astrids berättelser - hittills har jag läst Bröderna Lejonhjärta.

    SvaraRadera