13 maj 2012

Frågesvar, del 1

Dags att publicera lite svar på era frågor, här kommer del 1:

1. Vad fick dig att börja bokblogga? Jag hade först en "vardagsblogg", men det var ganska tråkigt. Jag såg en artikel om bokbloggare, och tänkte att jag ville testa det. Först var det mest för att minnas vilka böcker jag läst och vad jag tyckte om dem. När jag fick fler läsare blev det också ett sätt att främja läsandet för andra genom att tipsa och hålla andra uppdaterade inom bokvärlden.

2. Din absoluta favoritbok? :) Oj... Jag gillar Francine Rivers Kärlek som befriar, och Bibeln, som har så många olika texter och spännande budskap! :)

3. Ser du på några speciella tv-serier? Nej, tittar nästan inte alls på Tv...



4. Favoritfilm? Tittar inte på särksilt mycket film heller... Men Mysteriet på Greveholm är ju alltid kul. Annars gillar jag Harry Potter-filmerna


Ena ärmen på min Uv-scoutskjorta med ett gäng lägermärken
5. Vad gör du helst när du inte läser? En hel massa! Jag skriver (försöker skriva en ungdomsbok just nu), och så är jag ledare i Uv-scout, en barnkör, (en ungdomskör) och "Tonår". Musik, kompisar och sånt är också trevligt :)

6. Vilken var den första boken du läste på engelska? Det minns jag inte, någon lättläst i skolan, förmodligen... Den första ungdomsboken jag läste på engelska var nog Harry Potter and the Philosopher´s Stone.

7. Vilka språk kan du? Svenska, engelska y un poco español.

8. Vad ser du mest fram emot på Bokmässan i år? Att få vara bloggambassadör och få gå på hur många seminarier jag vill/hinner! Plus en hemlighet som ni kommer att få veta mer om i början av juni!

9. Vilket språk läser du helst böcker på? Svenska, jag är inte särskilt bra på något annat språk…

10. Om du bara skulle läsa en enda bok resten av livet, vilken hade det då varit?
Bibeln! (se fråga 2)

11. Vilken är den bästa filmen som är baserad på en bok? Harry Potter-filmerna, tror jag. Men jag tittar inte så ofta på film, tyvärr…

12. Jag får intrycket att du jobbar på ett förlag pga alla böcker. Gör du det eller har jag bara uppfattat det fel? Det har du uppfattat fel… Men det skulle inte vara helt fel att jobba på förlag! J

13. Vilken dag, tid och plats är bokmässan i Göteborg?
27-30 september, hela dagarna (men mest för branschfolk på torsdag och fredag) på Svenska mässan. Klicka: Hemsida och Community

1 kommentar:

  1. Jag har utmanat dig!
    http://boklyckan.blogspot.se/2012/05/utmanarfragor.html

    SvaraRadera