10 maj 2012

Omstrukturering

Jag gör en del uppdateringar och omstruktureringar på bloggen för tillfället, vilket den uppmärksamme nog kan lägga märke till. För tillfället händer detta:
1. Bort med betyg! Sedan jag började blogga har jag betygssatt varenda bok. Det är dock vädigt svårt och orättvist ibland, och samma siffra kan betyda olika mycket beroende på boken. Därför testar jag nu att ta bort betygen.
2. Ny åldersindelning. Att säga om en bok passar för dem över eller under 14 år kan vara väldigt lätt ibland, andra gånger inte. Därför inför jag nu ett nytt sätt att kategorisera böcker: 0-3, 3-6, 6-9, 9-12, 12-15, 15+ samt Vuxenböcker (men självklart vill jag inte att dessa åldersindelningar ska sätta stopp för dig för att du är för ung eller för gammal!). Jag hoppas att detta sätt ska göra det mer överskådligt!

Under tiden jag rensorterar om bland mina runt 160 recensioner kan det därför se lite rörigt ut, men snart ska det vara fixat!

När jag ändå är på gång med att fixa till bloggen, har ni några synpunkter eller förslag på hur jag kan bli bättre? Tips både gällande design, utformning och innehåll mottages tacksamt! :)


P.s. Ni glömmer väl inte frågestunden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar