28 maj 2012

Frågesvar, del 3

Här kommer sista delen av svaren på era frågor. Del 1 och del 2

33. Lånar du mycket böcker? Förut gjorde jag det, men nu får jag så många böcker att jag inte behöver låna…

34. Vad heter boken du läser just nu? ”Jellicoe Road", bland andra.

35. Vem är din favoritförfattare? Jag gillar Lisa Bjärbos sätt att skriva

36. Läser du någon bokblogg? Absolut! En del massa, när jag hinner.

37. Vad med böcker gillar du? Att få upptäcka en ny värld!

38. Gillar du talböcker? Inte direkt, jag har svårt att koncentrera mig på sådana.

39. Din topp-10 lista över böcker? Oj... Den var svår! Titta gärna under etiketten "Sofiesfavoriter"

40. Vill du bli författare? Ja! Eller det kanska jag redan är...?

41. Vilken typ av böcker (genre) läser du helst? Skönlitteratur, ungdomsböcker

42. Finns det någon karaktär som du kan identifiera dig med? Jag har nog aldrig stött på någon jag helt identifierat mig med, men många ungdomsböcker har hög igenkänningsfaktor.

43. Vilken/vilka författare inspirerar dig? Lisa Bjäbo, Jenny Jägerfeld, Sarah Dessen m.fl.
44. Hur många böcker har du i din bokhylla? Just nu 204 stycken. (Jag funderar på att göra ett inlägg om mina bokhyllor snart)

45. Vilken författare har du flest böcker av? Carolyn Keene, som skrivit böckerna om detektiven Kitty Drew.

46. Vad är viktigast när du väljer en bok, omslaget eller baksidetexten? Båda två, men omslaget spelar större roll vid första ögonkastet

47. Hur mycket påverkas du av andras recensioner när du ska läsa en bok? Det beror vad jag själv haft för uppfattning om boken tidigare. Men det är klart, läser jag många hyllande/sågande recensioner, så påverkas jag av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar