24 maj 2012

Frågesvar, del 2

Dags att publicera lite fler svar på era frågor! Läs första delen här.
Dessa frågor kommer från utmaningen "11 frågor" som jag fått av Mias bokhylla, Janas bokhylla och Författardrömmar. Jag väljer, fräckt nog, ut de frågor jag kan svara på, så här kommer en sammanfattning frågorna jag fått:

14. Vilken/vilka böcker läser du just nu? Jag har en hel massa recensionsexemplar hemma, så jag slalomläser ”De utvalda-mörkrets dotter” av Kristin Cashore, ”Här ligger jag och blöder” av Jenny Jägerfeld (omläsning), "Jellicoe Road" av Melina Marcheta, ”Den blodröda tråden” av Francine Rivers, några barnböcker och Bibeln :)

15. Vilket århundrade skulle du vilja leva i? Är rätt nöjd med 2000-talet, men skulle vilja hälsa på i societetskretsarna på slutet av 1800-talet.

16. Vilket fantasyväsen skulle du vilja vara? En fe eller något annat vackert :)

17. Har du någon gång blivit riktigt rädd av en bok? Hm... När jag läste Tio små negerpojkar och det blåste lika mycket i boken som utanför mitt rum, det var lite läskigt...

18. Får man ta boken med sig in i himlen? Jag tror att vi kommer att ha bättre saker för oss där...

19. Vilken är din favorit Astrid Lindgren-karaktär? Pippi, tror jag

20. Vilken var din favoritbok när du var åtta år? Kommer inte ihåg vad den heter, men den handlade om en mus (tror jag det var) som reste jorden runt med ett gäng flamingos.

21. Hur mycket kostade den billigaste boken du köpt? En tia på någon loppis

22. Kommer du ihåg när du knäckte läskoden? Så fort jag lärt mig läsa, särskilt på tidiga lördagsmorgnarna när pappa jobbade och mamma fortfarande sov…

23. I vilken bok skulle du helst vilja leva i?  Någon av Harry Potter-böckerna vore häftigt!

24. Vilket är ditt favoritämne i skolan och varför? :) Svenska C, för att jag gillar att skriva, och för att läraren är världens mysigaste! Multimedia var också kul!

25. Berätta om något pinsamt som hänt dig, något måste det ju finnas? ;) För en massa år sedan var jag och fikade med min syster och moster. Vi satt ute och åt våfflor, och jag såg att det låg en pinne på vårt bord. Jag tog upp den kastade den över axeln, och hörde sedan hur det klirrade till bland porslin. Pinnen hade träffat en äldre mans assiett! Egentligen hade den bara nuddad tallriken, men han blev jättearg och röt åt lilla mig. Jag skämdes en massa, och det var även väldigt pinsamt…

26. Om du hade en superkraft, vilken skulle det i så fall vara? Att kunna använda mig av formeln "accio" (Harry Potter) för att hitta saker som är gömda... Att kunna flyga vore häftigt också!

27. Vilken låt tycker du mest om just nu? ”The earth is yours” med Gungor eller något med Kutless, tillexempel den här:

28. Vad är det roligaste med en blogg enligt dig? När folk säger att de blivit tipsade om en bra bok via min blogg!

29. Hur skulle du spendera 10 miljoner? Oj, mycket pengar! Åka till Mocambique och hälsa på en missionärsfamilj, ge till bättre behövande och ett nytt objektiv till min kamera.

30. Om du kunde flytta vart som helst, vart skulle det bli? Trivs rätt bra på landet, men jag har hört att det ska bli fett nice att bo i himlen!

31. Tycker du lussebullar är goda? c: Japp! ;)

32. Med vilka tre ord skulle du beskriva dig själv med? :) Omtänksam, ambitiös och smågalen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar