7 april 2014

Inspirerande vegetariskt

Bonniers vegetariska kokbok

En kokbok helt utan kött, fisk och fågel! Det är sådana här kokböcker jag letar efter, för det känns så tråkigt att köpa "vanliga" kokböcker när jag som vegetarian bara kan äta en tredjedel, och den tredjedelen består av bröd och efterrätter. Bonnier Fakta har dock satsat på en tjock, sprängfylld bok med endast vegetariska recept. Boken bjuder på middagar till fest och vardag, frukost, lunch och en hel del tips.

En av de saker jag är viktigast med en recpetbok är bilder. "Vi äter med ögat", heter det ju. I denna bok finns många stora, fint arrangerade bilder och illustrationer som gör mig intresserad. Recepten är inte för krångliga, ingredienserna är inte för svåråtkomliga. En bra blandning, helt enkelt.

En bra kokbok för dig som är vegetarian eller bara känner för att äta mer grönt. Bara omslaget och inslaget gör mig inspirerad! Mer sådant här åt folket!




Första meningen: Det finns många anledningar att älska grönt.
Antal sidor: 319
Förlag: Bonnier Fakta, tack för recex!
Utgivningsår: 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar