3 april 2014

Så mycket bra läsning!

2014, vilket bokår! Visserligen: det har baragått tre månader, men jag har läst så många bra böcker! Visserligen 2: bara två av de sex böckerna nedan har kommit ut i år, men jag har läst dem i år och fått ett läsflow jag inte haft på 1,5-2 år! Kolla bara in detta:
Divergent, som nog de flesta som gillar genren redan har läst, men som jag hittade först nu. Morgon i Jenin, en berättelse från kriget i Mellanöstern som är väldigt aktuell. Pappersstäder, som visserligen inte är lika bra som den förra boken som översattes av författaren, men ändå läsvärd!

Kärleken blev mitt vapen är en väldigt inspirerande och gripande självbiografi. Jag, En utmanade mitt tankesätt och vill utmana samhället, jag vill utmana er att läsa den! Fatta eld, den spännande tvåan i Hungerspelen-trilogin.

Utöver dessa böcker tror jag att det blir mycket bra läsning framöver!
Det kommer även att bli en hel mängd recensioner den kommande tiden! Jag har avslutat mitt bloggande på LitteraturMagazinet, och flyttar därför över 40 recensioner därifrån. De dyker upp här då och då.

1 kommentar:

  1. Har läst hela serien om Katniss i år vilket var en härlig upplevelse. Levithans "Jag, En" och John Greens står på kö i min läslista. Har läst en bok tidigare från var och en av dem och blev inte särskilt imponerad men de får en ny chans, båda två.

    SvaraRadera