1 april 2017

Aprilläsning

Som tidigare skrivet håller jag på med en omläsning av Harry Potter-serien. En väldigt utdragen omläsning med ca en bok per år. Nu har turen kommit till Harry Potter och Fenixorden. Har varit sugen på mer Harry Potter sedan i vintras då jag såg och läste filmmanuset Fantastiska vidunder och var man hittar dem, men att ta tag i en bok på 1001 sidor är något jag dragit mig för... ganska länge... Men nu så! Det ska bli så härligt att nörda ner mig i den världen igen.

Utöver den ligger Vi är alla helt utom oss och väntar på mig på bibblan. Har hört mycket gott och mystiskt om den, så ska bli intressant att läsa!

I temautmaningen ska vi läsa mysterier och mordgåtor. Potter-boken tycker jag passar in på mysterier, men utöver den tar jag mig kanske an en Mari Jungstedt-bok. Brukar bli även en sådan per år.

Utöver detta gör jag slutprojekt i kursen. Därför blir det ett gäng bilderböcker lästa (ska troligtvis fokusera på en Gittan-bok av Pija Lindenbaum och Simbassängen av JiHyeon Lee) och fackböcker (jättemånga fackböcker! Men intressanta sådana).

Vad har ni för läsplaner i april? Något ni tycker jag borde läsa nu?

1 kommentar:

  1. Åh, femte boken är min favorit! Idag börjar jag på Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Utöver den har jag inga planer ännu :)

    SvaraRadera